Login  |  

 

Stripetoserve

ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΕΤΙΚΕΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ

Η ΝΕΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΣΗΜΑΝΣΗΣ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ

Από την 1η Νοεμβρίου του 2012 τέθηκε σε ισχύ η νέα ευρωπαϊκή νομοθεσία σχετικά με την Οικολογική Ετικέτα σήμανσης των ελαστικών. Βάσει αυτής, κάθε ελαστικό που έχει κατασκευαστεί μετά την 1η Ιουλίου του 2012 και πωλείται στα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, την Ελβετία αλλά και άλλες χώρες που έχουν υιοθετήσει τη νέα νομοθεσία, οφείλει να φέρει την νέα ετικέτα. Όλα τα ελαστικά κλάσης C1, C2 και C3, δηλαδή για επιβατικά, επαγγελματικά οχήματα και φορτηγά, πρέπει να φέρουν την ειδική ετικέτα που αναγράφει πληροφορίες σχετικά με τις τρεις βασικές παραμέτρους οι οποίες, αντικειμενικά, καθορίζουν τα κάτωθι χαρακτηριστικά επιδόσεων κάθε ελαστικού:

ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΚΥΛΙΣΗΣ   

ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΚΥΛΙΣΗΣ ΣΕ ΒΡΕΓΜΕΝΟ ΔΡΟΜΟ

ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΘΟΡΥΒΟΥ

Αυτή η πρωτοβουλία της Ε.Ε. στοχεύει στην αύξηση της ασφάλειας και την μείωση της περιβαλλοντικής αλλά και οικονομικής επιβάρυνσης, δίνοντας τη δυνατότητα τόσο στα κέντρα ελαστικών όσο και στο αγοραστικό κοινό να ενημερωθούν πληρέστερα για τα χαρακτηριστικά κάθε προϊόντος πριν προβούν στην αγορά του. 

  1

Καθορίζεται με βάση τον συντελεστή αντίστασης κύλισης και η κατηγοριοποίηση γίνεται σε μία κλίμακα αξιολόγησης με επτά βαθμίδες από την πιο αποδοτική (A) μέχρι την λιγότερο αποδοτική (G). Λόγω του βάρους των οχημάτων, τα ελαστικά υπόκεινται σε παραμορφώσεις στο σημείο επαφής τους με το οδόστρωμα και λόγω της τριβής, εκπέμπουν ενέργεια με τη μορφή θερμότητας. Με την αύξηση της τριβής αυξάνονται αντίστοιχα τόσο η κατανάλωση καυσίμου όσο και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2). Συνεπώς, η μείωση της αντίστασης κύλισης του ελαστικού μπορεί να συμβάλλει σημαντικά στην μείωση της κατανάλωσης και της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης. Για παράδειγμα, ένα ελαστικό κλάσης Α μπορεί να μειώσει την κατανάλωση ενός οχήματος μέχρι και 7,5% σε σχέση με ένα που ανήκει στην κατηγορία G.

    1

Η κατηγοριοποίηση γίνεται ανάλογα με το επίπεδο πρόσφυσης που παρέχει κάθε ελαστικό σε βρεγμένο οδόστρωμα. Η ταξινόμηση γίνεται με βάση της επιδόσεις στο φρενάρισμα, με την κλάση Α να αντιστοιχεί στην μικρότερη απόσταση ακινητοποίησης και την G στην μεγαλύτερη. Όσο υψηλότερη είναι η πρόσφυση στο βρεγμένο τόσο μικρότερη είναι η απόσταση ακινητοποίησης. Η διαφορά ανάμεσα στην μία κλάση και την αμέσως επόμενη αντιστοιχεί σε διαφορά 2,6 μέτρων στην ακινητοποίηση του οχήματος από ταχύτητα 80 km/h.

Αξίζει να σημειωθεί πως, παρότι η συγκεκριμένη κατηγορία έχει κριθεί ως η πιο σημαντική, υπάρχουν και άλλες σημαντικές παράμετροι που καθορίζουν την παρεχόμενη ασφάλεια κάθε ελαστικού, οι οποίες δεν περιλαμβάνονται στην συγκεκριμένη μέθοδο αξιολόγησης.

   21

Η εκπομπή θορύβου ενός ελαστικού μετριέται σε ντεσιμπέλ [dB(A)] και χωρίζετε σε τρεις κατηγορίες:

1  ΕΛΑΣΤΙΚΟ ΧΑΜΗΛΗΣ ΕΚΠΟΜΠΗΣ ΘΟΡΥΒΟΥ 

2  ΕΛΑΣΤΙΚΟ ΜΕΤΡΙΑΣ ΕΚΠΟΜΠΗΣ ΘΟΡΥΒΟΥ

3  ΕΛΑΣΤΙΚΟ ΥΨΗΛΗΣ ΕΚΠΟΜΠΗΣ ΘΟΡΥΒΟΥ

Πρόκειται για έναν σημαντικό παράγοντα μείωσης της ηχορύπανσης και αφορά τον θόρυβο που γίνεται αντιληπτός στο εξωτερικό περιβάλλον και δεν ανταποκρίνεται σε αυτόν που αντιλαμβάνονται οι επιβάτες του οχήματος.

Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι, παρότι η νέα ετικέτα παρέχει πληροφορίες σχετικά με την επίδοση κάθε ελαστικού, δεν καλύπτει όλες τις παραμέτρους. Για την ακρίβεια, υπάρχουν και πολλές παράμετροι που πρέπει να ληφθούν υπ΄όψη, καθώς επίσης και το γεγονός ότι η κατανάλωση καυσίμου και η οδική ασφάλεια εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την οδηγική συμπεριφορά του καθενός.

Ωστόσο, τα κέντρα ελαστικών είναι πάντα το πρώτο σημείο αναφοράς για τους καταναλωτές όσον αφορά τα χαρακτηριστικά κάθε προϊόντος.

Screenshot 01